Dit zijn volgens ons dé marketing trends van 2017

Marketing en communicatie zijn continu in beweging. Ieder jaar domineren verschillende trends de branche. Dit kan je in 2017 verwachten.

1. Video als belangrijkste medium

Bewegend beeld neemt op veel platforms een steeds belangrijkere plaats in. Marc Zuckerberg gokt dat we binnen vijf jaar niet veel meer doen dan video kijken op zijn sociale netwerk. Ook Instagram, Snapchat en bijvoorbeeld Whatsapp zijn hiermee bezig. Hoe kan jij video inzetten als communicatiemiddel? Wij denken graag me je mee! Maak jij bijvoorbeeld al gebruik van Live video’s?

2. De opmars van chatbots

Steeds meer bedrijven gaan aan de slag met chatbots, een zogenaamde Virtuele Assistent. Dit wordt gezien als hét nieuwe communicatiemiddel tussen bedrijf en consument. Men wilt geen dingen opzoeken, maar gewoon vragen. De techniek hier achter ontwikkelt zich snel, en men verwacht dat Whatsapp hiermee eindelijk winstgevend kan worden. Want voor veel bedrijven is Whatsapp een perfect medium om contact met hun gasten te onderhouden, sinds iedereen er op te vinden is.

Funny robot sit with headphones

3. Augmented Reality krijgt eindelijk voet aan de grond

Augmented Reality, een weergave van de echte wereld via de camera met daar overheen digitale projectie, heeft eindelijk serieuze vormen aangenomen. Al jaren is Layar hiermee bezig, maar door het succes van Pokémon Go is het opeens een serieus medium. De mogelijkheden voor adverteerders lijken groot, en 2017 is het jaar om hiermee aan de slag te gaan.

4. Native advertising explodeert in populariteit

2017 wordt het jaar van Native Advertising. Nu steeds minder mensen kijken naar reclames op televisie of klikken op banners op het internet wint deze vorm van adverteren aan populariteit. Bij Native Advertising is de advertentie geïntegreerd in het artikel, het product of de film. Zonder dat direct duidelijk is dat het om een advertentie gaat. Buzzfeed is hier wereldwijd het bekendste voorbeeld van.

5. Aandeel van mobiel groeit door

De invloed van de mobiele telefoon wordt steeds groter. Er zijn al sinds 2014 meer mobiele telefoons online dan computers, en dit wordt ieder jaar meer. De bezoekers van sociale media komen zelf voor meer dan driekwart van de mobiele telefoon. Een belangrijke trend, want is jouw bedrijf even goed zichtbaar via de mobiele telefoon als een computer?